keskiviikko 26. joulukuuta 2012

701 runko sisätiloissa

 Innostuin purkamaan 701:n kokonaan ja toin sen sisätiloihin.
Päivän ensimmäinen mukava yllätys tuli kun pudotin uuden Nokian näyttö edellä lattialle... Gorillalasi ei näköjään tykkää betonista :(

Mittailin etukorvakkeiden paikkoja vähän tarkemmin. Yläkorvakkeet on OK. Alakorvakkeet on yhteismitaltaan n. 7mm liian leveällä (kun mitataan auton leveyttä). Muuten alakorvakkeet olisi OK. Iskarin korvaketta voisi ehkä vähän nostaa. Täytyy vielä mittailla tukivarret tarkemmin, että voi arvioida iskarin oikean paikan. Korvakkeiden malli on sääntöjen mukainen.
 

 Jalkatilan etuseinässä on ylimääräiset diagonaalituet jotka täytyy poistaa. Kuskin puolen tulipelti on pulttikiinnityksellä ja paksua alumiinilevyä Paksuus n. 6mm eli todella tukeva, mutta silti kohtuu painoinen. Aion säilyttää sen ennallaan. Matkustajan tulipelti on terästä ja ihan siisti, mutta joudun varmaan poistamaan sen, että pääsen katkaisemaan sen ylimääräisen putken.

Kardaanitunnelin yksi alaputki on osittain 25mm putkea. Koko putki menee vaihtoon.
Kaasu ja jarrupolkimet on ihan toimivat. Jarrupolkimen kiinnitys pohjaan on aika rujon näköinen ja sitä pitää varmaan modifioida. Jarruissa on balance bar ja Girlingin pääsylinterit erillisellä säiliöllä. Pääsylinterit pitää käydä lapi koska auto on seissyt kauan. Uudet sylinterit löytyy hyllystä jos tarve vaihtaa. Jarruvaloille näytti olevan painekytkin takapiirissä. Käsijarrua ei ole eli se pitää lisätä.

Kytkinpolkimen meinaan poistaa ja tilalle tulee käsikytkin joko ratin taakse tai vaihdekeppiin.



 Pohjalevy on aika hurjan näköinen. Tekisi mieli säilyttää mahdollisemman paljon alkuperäistä, mutta voi olla, että joudun irroittamaan pohjalevyn ja kenties uusimaan sen.

Kardaanitunneli vaikuttaa aika matalata takaseinän kohdalta. Takaseinässä on muutenkin yksi ylimääräinen pystyputki, joka pitää poistaa. Samalla varmaan nostan tunnelin vaakaputkea vähän ylös. Tunnelin muoto pitää tarkastaa kun saan koneen ja kardaanin kiinni sovitusta varten. Kardaanille pitää lisätä suojat tunneliin.



Takakontista puuttuu ulkoreunan pyöreä putki ja pystyputket. Pari pientä 25mm putkea pitää siirtää. Panhardin korvake on OK, mutta sitä voisi vähän vahvistaa. Takakontissa on muutama ylimääräinen korvake jotka meinaan poistaa ja parissa putkein liitoskohdassa on ylimääräisiä tukilappuja jotka pitää siistiä sääntöjen mukaisiksi.

 Aika paljon on savottaa edessä näin ensisilmäyksellä
Posted by Picasa

3 kommenttia:

  1. Hitaat syö... En kerennyt ostaa tätä. Mutta onneksi meni hyvään kotiin.

    VastaaPoista
  2. Hitaat syö... En kerennyt ostaa tätä. Mutta onneksi meni hyvään kotiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep näin pääsi käymään. Kovasti on työsarkaa ennen kuin tästä auto taas tulee.

      Poista