Pärnun keikasta selvittiin suurinpiirtein ehjin nahoin. Kiva rata ja puitteet oli todella asialliset. Rata tuntui selvästi Suomen ratoja pitävämmältä. Jännä verrata Botniaringin uuteen asfalttiin.
Saavuttiin paikalle Torstaina puoleltapäivin eli päästiin treenaamaan kahtena päivänä. Suomalaisista Formulakuskeista paikalla Tonteri/F3, Bergholm/F4 ja minä/F4 sekä Tavaila/Lada. Paikallisia suuruuksia oli saman verran (2x Formula Rellu ja yksi Formula Baltic) Enemmänkin olisi radalle mahtunut, mutta hyvä edes näin.
Saatiin kaikki kolme Formulaa mahtumaan varikkopilttuuseen. Varikkorakennuksen edessä on oikeaoppisesti varikkosuora ja vielä kunnon varikkomuuri erottamassa sen radasta.
Torstaina siis harjoiteltiin. Muuten kaikki hyvin paitsi jäähdytysnesteet jotka pakenivat kerääjäsäiliöön. Ongelma oireili jo Ahvenistolla ja tuntui koko ajan pahenevan.
Perjantai aamuna päätettiin vaihtaa kansipahvi koska ei muutakaan keksitty. Varaosia ei tietenkään tullut mukaan... kotona olisi kolme pahvia ja parit kannenpultit... eli matka kohti paikallisia varaosaliikkeitä. Fixuksesta löytyi n.13€llä sopiva osa.
Vielä suurempi ihmetyksen aihe oli kun korjaus onnistui ja nesteet pysyi oikealla puolella moottoria.
Saavuttiin paikalle Torstaina puoleltapäivin eli päästiin treenaamaan kahtena päivänä. Suomalaisista Formulakuskeista paikalla Tonteri/F3, Bergholm/F4 ja minä/F4 sekä Tavaila/Lada. Paikallisia suuruuksia oli saman verran (2x Formula Rellu ja yksi Formula Baltic) Enemmänkin olisi radalle mahtunut, mutta hyvä edes näin.
Saatiin kaikki kolme Formulaa mahtumaan varikkopilttuuseen. Varikkorakennuksen edessä on oikeaoppisesti varikkosuora ja vielä kunnon varikkomuuri erottamassa sen radasta.
Torstaina siis harjoiteltiin. Muuten kaikki hyvin paitsi jäähdytysnesteet jotka pakenivat kerääjäsäiliöön. Ongelma oireili jo Ahvenistolla ja tuntui koko ajan pahenevan.
Perjantai aamuna päätettiin vaihtaa kansipahvi koska ei muutakaan keksitty. Varaosia ei tietenkään tullut mukaan... kotona olisi kolme pahvia ja parit kannenpultit... eli matka kohti paikallisia varaosaliikkeitä. Fixuksesta löytyi n.13€llä sopiva osa.
Vielä suurempi ihmetyksen aihe oli kun korjaus onnistui ja nesteet pysyi oikealla puolella moottoria.
Auton säädöt oli aika kohdillaan. Vertailtiin Kumhon ja Dunlopin renkaita ja haettiin balanssia siipien kulmilla. Muuten säädöt samat kuin Ahvenistolla.
Aika-ajoissa kolmas ruutu, joka oli odotettua parempi. Kisoissa molemmissa lähdöissä neljäs. Aikalailla maksimisuoritus nopeampia autoja vastaan.
Kiva viikonloppu oli kaikin puolin. Tekisi mieli lähteä kokeilemaan uudestaan.
Viikonloppuna päästiin tarkastamaan autoa. Toiveena oli, että pelkkä välitysten vaihto olisi riittänyt, mutta ei se ikinä ole niin helppoa.
Yksi vetoakseli tripodi oli mennyt ja perävälityksestä pinionin laakeri hajonnut.
Tripodeja tuli auton mukana, mutta perän laakeria ei. Uusi osa on tilattu briteistä... toimitusaika on vielä arvoitus.
Sain vastaavan tyylisen käytetyn laakerin lainaan Rinteiden teamiltä. Se ei ole ihan suraan bolt on, mutta täytyy yrittää soveltaa jotenkin.
Puolentoista viikon päästä edessä kauden päätöskisa uudistetulla Botniaringlillä. Jaksaakohan sitä yli neljän kilsan rataa ajaa ympäri ilman pissitaukoa...
Aika-ajoissa kolmas ruutu, joka oli odotettua parempi. Kisoissa molemmissa lähdöissä neljäs. Aikalailla maksimisuoritus nopeampia autoja vastaan.
Kiva viikonloppu oli kaikin puolin. Tekisi mieli lähteä kokeilemaan uudestaan.
Viikonloppuna päästiin tarkastamaan autoa. Toiveena oli, että pelkkä välitysten vaihto olisi riittänyt, mutta ei se ikinä ole niin helppoa.
Yksi vetoakseli tripodi oli mennyt ja perävälityksestä pinionin laakeri hajonnut.
Tripodeja tuli auton mukana, mutta perän laakeria ei. Uusi osa on tilattu briteistä... toimitusaika on vielä arvoitus.
Sain vastaavan tyylisen käytetyn laakerin lainaan Rinteiden teamiltä. Se ei ole ihan suraan bolt on, mutta täytyy yrittää soveltaa jotenkin.
Puolentoista viikon päästä edessä kauden päätöskisa uudistetulla Botniaringlillä. Jaksaakohan sitä yli neljän kilsan rataa ajaa ympäri ilman pissitaukoa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti