maanantai 22. maaliskuuta 2010

Ohjauksen päivitys

Sain viikonloppuna sovitettua autoon uusia ohjauksen palikoita. Uutta on osa rattiputkea, ratti, ratin napa ja rattiputken laakeri. Kytkintäkin jouduin vähän muokkaamaan uuden ratin takia. Poistin auton rungosta vanhat ohjauksen telineet ja samalla poistui myös turha näytön teline. Näyttö tulee kiinni suoraan rattiin. Uudet rattiputken telineet on paljon yksinkertaisemmat ja aavistuksen kevyemmät. Uusissa telineissä ei ole enää mitään säätömahdollisuutta. Ratti on nyt siinä missä on ja pysyy.
Ratissa ei ole enää pikalukitusta, joten sitä ei saa irti ilman ruuvien avaamista. Uuden ratin halkaisija on pienempi, joten autoon on edelleen helppo päästä sisään ja sieltä pois. Ratin navassa on teline käsikytkintä varten.
Ohjausputken laakeri vaihtui kuulalaakerista liukulaakeriin. Laakerin ulkokehässä on kierteet kytkimen vaijereita varten. Kappaleesta olisi tarkoitus vielä koneistaa turhaa tavaraa pois ennen pintakäsittelyä.



Kokeilin myös uusia olka-akselin ylänivelen osia. Kaikki tuntuivat sopivan hyvin ja uniballin liikeratakin oli riittävä. Täytyy tehdä vielä vastaavat osat toiselle puolelle autoa. Pientä kiirettä pitää uusien osien tekemisen kanssa. Kaikki pitäisi saada valmiiksi lähiaikoina, jotta ne saa pintakäsiteltyä ennen kauden alkua.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti