perjantai 16. huhtikuuta 2010

Edistymistä 2

Samalla kuin lasikuidutin uutta pulpettia tein myös pari uutta lokasuojaa varaosiksi.
Lokiksia on huomattavasti kivempi tehdä, kuin pulpettia.



Jäähdytinratkaisua tuli pähkäiltyä pitkään. Tähän asti autossa on ollut Renault Clion syylari. Sen jäähdytysteho on riittävä, mutta öljynlauhduttimelle ja moottorin imuilman putkelle ei oikein ollut tilaa. Suunnitelmissa oli jäähdyttimen teettäminen mittojen mukaan. Tekijöitä on yllättävän vähän ja hinnat ei oikein mahtuneet minun budjettiin. Lopulta päädyin Yamaha R1:n vakiojäähdyttimeen. Jäähdytin on '09-'10 mallin R1sestä. Pinta-ala on suurempi, kuin Fazerissa vakiona ja kenno on selvästi tiheämpää. Kaiken järjen mukaan sen pitäisi riittää, mutta aika näyttää miten käy.
Uusi jäähdytin ja öljynlauhdutin mahtuvat juuri päällekkäin nokkapalan sisään. Imuilman putki tulee menemään jäähdyttimien yläpuolelta.
Vesi- ja öljyletkut menevät uusiksi. Osat on hankittu, mutta niitä ei ole vielä sovitettu autoon.
Tuuletinkin meni uusiksi. Vanha propelli ei sovi uuteen, kaarevaan, syylariin. Tarkoitus on käyttää kahta R1:n vakio tuuletinta.
Lauhduttajallekkin on mietitty tuuletinta.



Uuden pulpetin takia konepeltikin menee uusiksi.




Konepelti saatiin aika pitkälle valmiiksi. Tälläkertaa tehtiin vähän ohuemmasta alumiinista.
Saa nähdä kuinka paljon se elää ajaessa. Vanha 1,5mm pelti pysyi hienosti paikallaan.
Vanhat konepellin kiinnikeet korvataan jousilla. Pellin irroittaminen tulee paljon nopeammaksi.



Samalla idealla takaluukun kansi on Dzus kiinnikkeillä kiini vanhojen M5 ruuvien sijaan.
Takapakin pellitys on muutenki aika pitkälle valmis. Takalokareiden kiinnitykset on vielä tekemättä.

Vein jokusen teräsosan sinkitykseen. Ne pitäisi saada parin viikon sisällä takaisin. Alumiiniosia olin ajatellut anodisoiduttaa, mutta taitaa pintakäsittelyt tässä vaiheessa jäädä tekemättä.

Uudet vanteet eivät ole vielä tullet. Viimeisimmä tiedon mukaan ne pitäisi olla viikon sisällä valmiit. Etulokarien rautoja joutuu muokaamaan, koska vanteet on vähän vanhoja leveämmät.

Kivasti on saanut autoa eteenpäin, mutta kovasti on töitä edessä ennenkuin auto on taas ajokuntoinen.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti