keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

taka-akseli, kardaani ja vähän turvakaarista

Pääsin vähän tekemään autoa viikonloppuna. Hitsasin taka-akseliin puuttuvat iskarin korvakkeet ja innostuin keventämmän banjon toista päätä. Toinen pää on mukavasti kevennetty jo tehtaalla, mutta toinen pää on tommoinen mötikkä.



Vedin rälläkällä sivut suoraksi. Nyt molemmat päät on suurinpiirtein samanlaiset. Jarrusatuloiden kiinnikkeistäkin voi tehdä samanlaiset molemmille puolille. Seuraavaksi onkin vuorossa jarrujen sovittaminen taka-akseliin.



Kardaanin keskilaakeri saapui ja sain sen kiinnitettyä. Periaate on ihan samanlainen, kuin vanhassa autossa. Laitoin kardaanin aavistuksen keskemmälle kardaanitunnelia. Vanhassa autossa se oli enemmän vasemmalla puolella pakkirattaan takia. Kardaanilinja on nyt ehkä aavistuksen suorempi.

Taitoin taka-akselin väliaikaisesti paikoilleen vanhan auton iskareilla ja linkeillä. Pitäisi mitata kuinka paljon kardaania pitää lyhentää ja sitten viedä ne ammattilaiselle huoltoon, lyhennykseen ja tasapainoitukseen. Hankin kaksi settiä kardaaneista. Toinen kulkee varalla mukana, jos vaikka jotain käy. Vanha kardaani on kyllä kestänyt hyvin kahden ja puolen kauden ajot. Mitään välyksiä ei tunnu olevan.



Uudet putket turvakaareen saapuivat Kellosalolta. Tein jo kaikki kaarien laput valmiiksi viime viikonloppuna eli seuraavaksi pääsee kasaamaan kaaria. Vanhaankin autoon pitäisi päivittää kaaret 2011 suositusten mukaisiksi.



Turvavyöt on kanssa hankittu. Nekin pitäisi kiinnittää autoon.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti