tiistai 15. marraskuuta 2011

Talvi lähestyy

Talvi näyttäisi pikku hiljaa tehdä tuloaan ja kilpa-autot on laitettu talvisäilöön.

Locost #721 etsii yhä uutta kotia. Toivotaan, että joku käy sen hakemassa pois ja ajaa sillä ensikauden kisoissa.



Locost #732seen pitäisi tehdä pari päivitystä talven aikana. Vaihteensiirto on hieman alimitoitettu ja kaasupoljin on väärässä paikassa. Molemmat ongelmat oli koko kauden ajan tiedossa, mutta parannukset jäi tekemättä.
Locostilla tuskin tulee ajettua kilpaa ensi kaudella koska kaikki panostus on uudessa Formula 4sessa, mutta varmaan tulee käytyä ajelemassa noin muuten vaan.

Ensi kauden autona on siis Dallara F394. Auto on ex Ralf Schumacher saksan F3 sarjasta kaudelta 1994. Talven aikana autoon pitää vaihtaa Formula 4 sääntöjen mukainen VW Golf GTi 1,8 moottori. Nyt autossa on VW:n 1,6 kone.

Projekti on aloitettu auton purkamisella. Viime viikonloppuna saatiin vaihdelaatikko irroitettua ja kaikki härpäkkeet irroitettua laatikosta.
Botniaringin syyskisan keskeytyksen syyksikin varmistui, odotusten mukaisesti, katkennut kytkinakseli. Uuden akselin ilmeisesti joutuu teettämään. Akseli muuteknin tuntuu olevan kulutustavaraa.




Paikkailin jo vähän moottorikatetta. Kaasuttajat siirtyvät toiselle puolelle, joten jääneen reijän paikalle piti tehdä paikka.
Katetta on jo kerran aikaisemmin paikattu toiselta puolelta samalla tavalla. Tein paikan hiilikuidusta ja laitoin vahvikkeeksi vaahtoytimen. Alunperin ytimenä on ollut hunajakennoa.

Sopivia moottoriaihioita on etsitty kissojen ja koirien kanssa. Varsinkin kansi tuntuu olevan aika harvinainen.

Yksi sopiva kansi löytyi ihan sattumalta englannin eBaystä. Kansi kävi ko kerran Suomessa, mutta kuriiri ei viitsinyt asiasta mitenkään informoida minua, joten osa palautui englantiin lähettäjälle. Monen mutkan kautta, ja uuden kuriirifirman kuljettamalla, kansi saapui mulle tänään töihin. Aika hitech osa tämmoinen 20 vuotta vanha 2 venttiili/uniside kansi kun vertaa Yamahan 5 venttiiliseen. Toinen aihio on tulossa Kokkolasta ihan lähipäivinä. Siinä paketissa pitäisi olla sopiva alakertakin.



Muutama muukin hankinta on tullut tehtyä. Uusi nokka-akseli tuli Ruotsista ja sille säädettävä pyörä Englannista.
Moottori olisi muutenkin tarkoitus kasata mahdollisimman pitkälle uusista osista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti