tiistai 25. joulukuuta 2012

701 osiksi




 Aloitelin 701:n purkamista tänään. Kojetaulun kuori lähti helposti irti, kun otti pari ruuvia irti. Alta paljastui mittariston johdotus. Mittaristoa ei oikein pysty hyödyntämään koska kierroslukumittari ei ulotu R1:sen vaatimaan n. 12000 kierrokseen/min. Muutenkin pulpetti taitaa olla liian matala sääntöjen puolesta. Onneksi tuli tehtyä kesällä yksi ylimääräinen pulpetti varastoon.




 Otin taka-akselin irti, koska halusin nähdä millaiset osat perässä on. Lukko löytyi, mutta välityksen joutuu vaihtamaan. 4.44 välitys on liian tiheä Yamahan tekniikalle. Muuten akseli vaikuttaa ihan asialliselta. Vetarit on pitkillä pulteilla ja n. 20mm keskittävät levityspalat löytyy kanssa.

Linkkien korvat näyttäisi olevan n.146mm välillä eli ne pitäisi olla sääntöjen mukaiset. Edellisissä autoissa olen käyttänyt 110mm jakoa, mutta tuskin tuolla on mitään käytännön merkitystä.

Iskarin kiinnitykset taka-akseliin varmaan muutan samanlaiseksi kuin 721/732:ssa. Ratkaisu on osoittautunut toimivaksi. Panhardin kiinnitys on jo samalla idealla eli sitä ei tartte muuttaa.
 
 
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti