perjantai 8. maaliskuuta 2013

F4 perän vaihto

 Kevät lähenee ja urakka ei edisty... ainakaan paljoa.

Dallarasta on vaihdelaatikko irtia ja perän vaihtamisen ihmettely on alkanut.

Uusi ja vanha latauspyörä kuvassa. Uusi vaikuttaisi olevan sopivaa mallia. Pinjonia en ole vielä irroittanut. Toivottavasti sekin on sopiva.


Sorvasin työkalun pinjonin syvyyden säätöä varten. Hewlandilta tuli lappu mukana jossa käy ilmi työkalun mitat ja oikea välys mittausta varten.


Mittaus tehdään työkalun ja pinjoniakselin pään välistä rakotulkilla. Tässä tapauksessa välys pitää olla 0,021" eli noin 0,5 mm.
Lautaspyörän korkeus säädetään poskilaakereden shimmilevyillä. Oikea välys mitataan pinjoniakselin päästä heittokellolla. Myös välys ja sallittu maksimipoikkeama on ilmoitettu välityksen mukana tulleessa dokumentissa.

Homma jäi kesken, koska tuumaiset työkalut on mökillä. Uusi yritys ensi viikolla.

Osui silmään hienot tulpat sylinterikannen ruiskun reikiin. Varmaankin helpommat asentaa kuin alkuperäiset muoviset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti