keskiviikko 14. elokuuta 2013

Kemora, Grand Race 2013 ennakko ja locost osia





Kemoran osakilpailustakaan ei selvitty ilman tekniikkamurheita. Öljynpaine- ja lambda-anturi hajosivat jo perjantaina. Ne ei onneksi menoa haitanneet.
Launataina kaikki meni putkeen. Vauhti riitti aika-ajoissa paalulle asti ja kisassa suht helppo voitto. Sunnuntaina hajosi heti lähdössa vitos vaihde.  Melkein neljäkymppiä joutui suorilla antamaan tasoitusta, mutta maaliin päästiin sentään neljäntenä.
Ai niin ja kytkimen kanssa oli ongelmaa kanssa.
Ai niin ja vielä jarrulevystä löytyi murtuma. Kiitokset Ristolle jarrulevyn lainasta!

 Auto poikkaistuna. Kytkimen työsylinteriin laitoin uudet tiivisteet. Ongelma löytyi lopulta hajonneesta pääsylinteristä. Mittasin samalla kytkinlevyt. Kolme satasta oli kuluneet uudesta eli noin sadasosa per kisaviikonloppu.

Vaihteistoon laitoin pari uutta välitystä ja uudet dogringit. Säädin kanssa siirtohaarukoita. Ilmeisesti vitosen haarukka oli liikaa nelosen puolella.





Ahvenistolla testatessa vitonen tuntui pelaavan, mutta ongelma oli siirtynyt nelosen puolelle. Vaihdelaatikko on nyt säädetty ja kasattu uudestaan. Toivottavasti pelaa Grand Racessa.


Kaikki jarrulevyt on kanssa vaihdettu perän stefan tiivisettä varten jouduin vähän koneistamaan perän sivulaippaa. Nyt tuntuisi stefa pitävän. Stefa oli edellisellä omistajalla pyörähtänyt rungossa ja kuluttanut tiivistepintaa aika pahasti.

Pohjalevyyn laitettiin lisää lämpöeristettä pakosarjan kohdalle. Pohjaan oli tullut muodonmuutosta kuumuuden takia.

Ostin uuden takavalon ja laitoin sen tukevammin kiinni. Edellinen valo lähti Kemoralla irti kesken kisan.

Uusin labda-anturin ja palasin vanhaan öljynpaineanturiin. Vanhat pitäisi palauttaa Englantiin tutkittavaksi. Yritin asentaa uutta nopeusanturia, mutta en saanut sitä toimimaan kunnolla.

Eteen uusittiin pohjan kulutuspaloja.

Tarkistettiin pottoainetakin tilavuutta ja tehtiin mittatikku bensaa varten. Ollaan näköjään ajettu aika reiluilla bensakurmilla.

Eli kovasti on päässyt värkkäämään autoa kauden päätapahtumaa varten. Historic Grand Race ajetaan nyt viikonloppuna Ahvenistolla. Toivottavasti ei olisi kauheita tekniikkamurheita ja auto jäisi ehjäksi kisan jäljiltä. Olemme lähdössä heti seuraavalla viikolla Pärnuun ajamaan Scandic Formula kisa, joten aikaa auton korjaamiseen ei pahemmin ole.
Histori Grand Race
Eestin kisa Pärnussa



 "Vapaa-ajalla" sain aikaiseksi vähän Locost varaosia.



Pakkisysteemi v.4

Tukivarret ala 721/732


Etulokarin tuet ala721/732
 
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti