tiistai 1. helmikuuta 2011

Moottorikiinnikkeet ja pakki

Sain viikonloppuna tehtyä moottorin kiinnikkeet valmiiksi.
Kiinnikkeet on periaatteesa samanlaiset kuin vanhassa autossa. Painoa on ehkä hieman vähemmän ja toivottavasti moottorin vaihto on entistä helpompaa.
Moottori lepää alakorvakkeiden varassa vaikka yhtään pulttia ei ole kiinnitetty, joten koneen voi vaan pudottaa paikalleen. Ainakin teoriassa.
Pakosarjan puolella korvakkeet on sijoitettu niin että öljynlauhduttimen laipan ja öljynsuodattimen ympärillä on hyvin tilaa. Vanhassa autossa pitää poistaa yksi korvake, että saa öljynsuodattimen vaihdettua.



Sain sovitettua pakkiratkaisun runkoon. Pakkimoottori liukuu kardaanin suuntaisesti. Kuvassa ei ole palautusjousia, jotka pitävät rattaat erillään, asennettuna. Pakkiratas kiristyy kardaanin ja adapterin väliin. Vieltä täytyy tehdä vivusto, jolla pakkimoottori siirretään eteenpäin ja joku stoppari pitää laittaa estämään yliliuku.



Bonuksena sain vielä hammastangon paikalleen... itseasiassa tein homman kahdesti, koska ekan yrityksen jälkeen rattiakseli osui runkoon kiinni. Hammastanko oli liian 'makaavassa' asennossa. Nyt koko ohjausjärjestelmä, ratista raidetankoihin, on paikallaan. Jee.

Seuraavaksi varmaan vuorossa vaihde ja pakkivivustot ja polkimet.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti