sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Kausi 2012 puolivälissä

Kaksi kisaviikonloppua takana eli kausi on jo ehtinyt puoleen väliin. Odotettua hankalampaa on ollut. Tuntuu kun yhden ongelman ratkaisee niin tule pari uutta eteen. Tulosten puolelta ei ole mitään valittamista. Kolme pokaalia neljästä lähdöstä on ihan OK.

Kauden alku meni moottoriongelmien kanssa painiessa. Kemorassa sateella pystyi jotenkin pitämään puoliaan, mutta kuivalla kelillä kulku oli niin huonoa, että olisi tehnyt mieili lähteä kotiin.
Aika-ajoissa tuli paalupaikka jollain ihmeen konstilla. Keli oli aika huono sateen ja likaisen radan takia. Ekasta kisa ajettiin sateella ja lähdöstä tuli kakkos sija vaikka kerran onnistuin spinnaamaan komeasti 360 astetta. Tokaan lähtöön rata kuivui ja pystyin ainoastaan köröttelemään maaliin viidentenä.

Kemoran jälkeen vaihdettiin uusi kone ja keskityttiin kaasuttajan säätöihin. Kulkupuoli tuntuisi nyt paremmalta ja Botniaringilla pystyttiin jo ajamaan kilpaa muiden kanssa. Vielä on kovasti toitä edessä, mutta ainakin suunta on oikea.

Botniaringillä perjantain harjoitukset meni kadonneita öljynpaineita etsiessä. Koko ajan ajo tuntui paremmalta, mutta kunnolla ei pystytty keskittymään säätöjen etsimiseen. Kokeiltiin paria uutta osaakin autossa, mutta niidenkin testaaminen jäi tekemättä kunnolla.

Aika-ajoista tuli ihan kelvollinen kolmos ruutu. Ihan parasta en saanut autosta ja itsestäni irti, mutta en usko täydellisenkään suorituksen olleen riittävä eturiviin.
Ekan kisan lähdössä ykkösvaihde ei ollut mennyt kunnolla sisään ja sen takia jäin lähtöruudukkoon. Muuten ajo meni ihan kelvollisesti ja sain nostettua sijoituksen takaisin kolmoseksi.

Toisessa lähdässä samalainen alku kuin ensimmäisessä... syy vain toinen. Lämppärikieroksella kytkin alkoi temppuilemaan ja lähtöruudukossa kytkimestä hävisi kaikki paineet ja auto sammui koska vaihde oli sisällä. Sain onneksi auton uudelleen käyntiin ja jotenkin sohelsin auton liikkeelle ilman kytkintä.

Kisassa ajo sujui oikeastaan aika hyvin. Sai ajaa kunnolla kilpaa ja muutama kelvollinen ohituskin tuli tehtyä. Maalissa sijoitus taas kolmas.

Auto on taas vaihteeksi katkaistu keskeltä kahtia ja muutenkin purettu aika paljon osia huollon takia.
Kytkimestä oli mennyt molemmat o-renkaat sököksi. Ihme, että kytkin toimi näinkin pitkään... sen verran huonossa kunnossa tiivisteet oli. Huomenna täytyy alkaa metsästämään sopivia tiivisteitä. Samalla täytyy varmaan vaihtaa perän/vaihdelaatikon puoleinen stefa ja o-rengas.
Öljupumppukin vaihdettiin toisesta moottorista. Toivottavasti sillä saadaan paineet takaisin oikealle tasolle. Tarkoitus olisi kanssa kalibroida tiedonkeruun öljynpaineanturi vertaamalla sitä mekaanisen painemittarin lukemaan.
Veden lämpöjenkin kanssa on ollut ongelmaa. Vaikuttaisi, että lämpöanturi ei anna luotettavaa arvoa. Anturi menee vaihtoon ja paikkakin vaihtuu jonnekkin muualle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti