sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

F4 moottori osa3

Moottorin kasaus jatkui viikonloppuna.
Kaikki männät on sylintereissä ja alakerta on vedetty momenttiin. Öljypohja on kanssa liimattu ja pultattu kiinni. Kansipahvi (kuvassa muuten väärin päin) ja kansi paikoillaan, mutta ei vielä vedetty momenttiin. Pitää ostaa sopiva avain kansipultteihin.
Kannessa on venttiilit, jouset, kupit ja nokka paikoillaan. Venttiilivarsien tiivisteet sain laittaa kahteen kertaan koska ekalla kerralla unohtui laittaa jousien aluset paikoilleen. Onneksi ostin kaksi sarjaa stefoja koska eivät lähteneet ehjinä/pyöreinä irti.




Venttiilin välyksiä päästiin mittailemaan. Kahden kannen säätöpaloista yhdellä saa vettiilin saadettyä keskelle toleranssia. Seitsämään muuhun venttiiliin pitää ostaa uudet shimmit. Sen verran on näköjään lähtenyt seeteistä kamaa koneistamolla... venttiilitkin on tietenkin uudet.




Öljyn paineanturin letku pitää siirtää uuteen paikkaan. F4 kannessa veden yläletku on juuri samassa paikassa. Todennäköisesti laitan anturin painekytkimen tilalle ja otan tiedon alipaineen varoitusvalolle tiedonkeruusta.

Kampiakselin päähän löytyi sopiva laakeri kytkintä varten. Motonetissä ei ollut VW Golffille sellaista osaa mutta Audista löytyi oikea palikka.

Onnistuin tunnistamaan oikea öljynsuodattimenkin. Osa on käytössä vanhemmista Relluissa.



Vaihdelaatikkoa tuli vähän kasailtua. Osat on kaikki putsattu vaikka päältäpäin ei välttämättä sitä huomaa.
Pariin kertaa sai laittaa rattaat koppaan ennekuin kaikki vaihteet kytkeytyi päälle. Välityksistä ei oikein ole mitään hajua. Olen päättänyt kokeilla viimevuotisilla välityksillä ja muutan niitä testien perusteella.
Laitoin vaihdelaatikkoon myös uuden kytkinakselin. Sopii hienosti paikoilleen. Toivotaan, että kestää kanssa.

Seuraavaksi pitää vähän ostella uusia osia, että pääsee kasaamaan moottorin valmiiksi. Imusarjaa pitäisi kanssa alkaa tekemään. Sitä varten pitää käydä sorvailemassa muutama osa.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti