keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

F4 Moottori osa 4


Muutama puuttuva osa saapui tänään. Uudet AP Racingin kytkinlevyt ja kaasuttajiin vähän uusia osia. Kaasuttajiin on uusi korjaussarja ja jokunen suutin. Kurkutkin meni uusiksi 36 -> 34mm.



Moottori on edennyt taas askeleen pidemmälle. Venttiilien välykset on säädetty ja nokan ajoitus laitettu sääntöjen vaatimaan mittaan. Seuraavaksi kytkimen puoli kasaan ja koneen voisi laittaa runkoon kiinni. Kasaamisvaihe alkaa varmaan pääsiäisen aikoihin.

 Hankin pyöytämallisen nosturin ja tein siihen pyörällisen alustan. Helpompi liikutella moottoria kun se on pyörillä.

Tein kanssa renkaille tasapainotushärvelin. Sillä ei saa renkaita dynaamisesti tasapainotettua, muuta uskoisin stattisenkin painotuksen riittävän. Vanne puristetaan kahden, akselilla olevan, kartion väliin ja nostetaan kuulalaakeroituun telineeseen. Painavampi puoli rengasta pyörähtää alas ja tasapaino liimataan vastaavasti ylös.
Locostissakin tasapainotus on ollut osittain stattinen, koska painoja joutuu usein siirtämään jarrujen tieltä toiseen paikkaan.

Pohjalevyäkin vähän paikkailin. Aika huonossa kunnossa oli paikoitellen ja edelliset korjaukset on tehty aika huonosti. Jossain vaiheessa korjauksia on tehty ihan asiallisestikkin, mutta esim yhdessä kohtaa ydinmateriaali ja pintakudos on korvattu kokonaan hartsilla. Lopputuloksena on painava ja herkästi murtuva kohta.
Ei se vieläkään täydellinen ole, mutta parempi kuin ennen.

Korjasin myös pohjalevyn keskelle tulevat kulutuspalat. Sivuilla olevat palat pitäisi tehdä vielä uusiksi.

Jonkinlainen imusarja tuli kanssa tehtyä. Oli aika hankala projekti näin amatöörille, mutta ainakin on joku millä saa kaasuttimet kanteen kiinni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti