sunnuntai 15. helmikuuta 2009

Kauden 2009 päivitykset jatkuvat

Sunnuntai vietettiin auton kimpussa. Tuntuu että mitään ei saa aikaan ja auto näyttää vaan vähemmän valmiilta. Laitoin toisen Wilwoodin satuloista kiini ihan vaan testimielessä ja vaikuttaa sopivan täydellisesti M16 satulan kiinnikkeisiin. Powerligtin ulkoiset mitat on pienemmät kuin vakio M16 satulassa, joten mitään ongelmia vanteen kanssa ei ollut. Wolfracen vanteet ottivat melkein kiinni vanhoihin satuloihin, mutta nyt mahtuu melkein sormi väliin. Uuden vanteet on vielä avarammat sisäpuolelta. Uusia vanteita varten täytyy hankkia pidemmät pultit eteen. Nykyisiin pultteihin menee mutterit vain noin kierroksen kiinni.
Jarruletkujen kanssa joutuu leikkimään. Vanhoissa satuloissa on 10mm banjot, kun taas Wilwoodeissa on joku hämärä tuumakierre. Toivottavasti löytyy sopiva adapteri, kun ei viitsisi vaihtaa lähes uusia jarruletkuja uusiin.
Saatiin koneistettua etupäästa puuttuvia ohjauksen osia ja taakse pari holkkia. Ensi kerralla pitäisi päästä sovittamaan uusien osien toimivuutta.


Molemmat vetoakselit saatiin irti ja laipat koneistettua jarrulevyihin sopiviksi. Molemmat vetarit näyttivät suorilta, kun ne pyörivät sorvissa. Akselin mukana tuli pari Escortin vetaria varaosiksi, mutta vain yksi niistä oli suora. Taaksekkin pitäisi saada uudet pinnapultit, koska vanhat on väärän mittaiset. Taakse olisi tarkoitus laittaa levityspalat, koska ajatuksena on käyttää saman offsetin vanteita edessä ja takana. Uudet vanteet teetetettiin vastaamaan vanhojen Wolfracen vateita, joten vanhojakin voidaan (ja meinataankin) jatkossakin käyttää. Aeron peltinen takavanne taitaa olla jatkossa tarpeeton, koska sen offset poikkeaa selvästi muista vanteista. Ilman levityspalaa sekin toki käy edelleen.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti