tiistai 17. helmikuuta 2009

Uusi moottori

Uusi varamoottori saapui tänään Saksasta. Olen aina silloin tällöin vilkullut saksan ebaytä varakoneen toivossa. R1 moottoreita on aika hyvin saatavilla, mutta hinnat niissä tuntuu olevan aika korkeita. Fazereita ei näe listoilla läheskään niin usein. R1 olisi aika varma valkinta, mutta itseäni kiinnostaa selvittää Fazerin todellinen potentiaali. Ja onhan se tylsää jos kaikki ajaa samanlaisilla R1:sillä.
No pari viikkoa sitten löytyi sopiva yksilö. Hinta oli todella kohtuullinen ja kilometrejäkaan ei ollut kertynyt pahasti.



Kone on samanlainen Yamaha FZS 1000 Fazer vm. 2004 kuin edellinen, ainoastaan väritys on erilainen. Öljypohja, startti ja nokkaketjun kiristin ovat maalamattomia, mutta muutoin kaikki pinnat on mustia. Uudella koneella on ajettu selvästi vähemmän kuin vanhalla, joten voi olla että tästä tulee kisakone... olettaen että se yleensäkin on toimintakuntoinen. Myyjä ainakin väitti sen olevan moitteettomassa kunnossa.



Kytkinkopassa on naarmuja, kuten myös laturin kopassa. Lisäksi yksi pakosarjan puoleisista kiinnikkeistä on murtunut. Mukana tuli irronnut pala ja tarkoituksena olisi löytää joku paikka joka osaisi hitsata korvakkeen kiinni.



Koneeseen pitää vaihtaa jäykemmät kytkimen jouset ja lisätä loiskelevy öljypohjaan. Kytkimen jouset on onneksi edullisia. Loiskelevy tulee varmaan tehtyä itse tällä kertaa. Lisäksi tarvitaan uusi öljynsuodatin ja muutama puuttuva öljyletku. Muutama ruuvikin näytti jääneen matkan varrelle. Varmaan tulee myös vaihdettua uudet sytytystulpat. Koneeseen tulee myös omat kaasuttajat varalle.
Tarkoitus olisi tehdä koneesta nopeasti vaihdettava paketti.



Jotenkin se vanha hopeinen kone on näyttävämmän näköinen. No ainakaan lika ei näy niin selvästi mustassa pinnassa.
Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti