perjantai 20. helmikuuta 2009

Ohjauksesta ja jarruista

Takalevyn ensimmäinen sovitus. Levyt sopivat hyvin, kun vetoakselien laipat on työstetty sopiviksi. Jarrusatuloiden korvakkeita joudutaan muokkaamaan, koska ne ovat nyt liian lähellä jarrulevyjä. Takasatulaksi tulee Wilwoodin Powerlite. Erona etusatuloihin on mäntien koko ja satulan leveys. Etusatula on sopiva 22mm levylle. Takasatula on selvästi kapeampi... ehkä noin 15mm levylle.
Edessä ja takana voidaan käyttää samoja jarrupaloja.



Parempi kuva kinnitetystä etusatulasta.



Raidetangon/ohjausvaihteen päivitykset edistyvät. Päädyttiin käyttämään 1/2" uniball niveliä raidetangon molemmissa päissä. Ohjausvaihteeseen tehtiin sopivat haarukkanivelet, joihin kiinnitetään vasenkätiset uniballit. Olka-akselin päässä on oikeankätiset kierteet, joten aurauskulmien säätö on helppoa ja nopeaa.
Kuvassa raidetankona on takalinkki. Se on raidetangoksi liian pitkä, mutta sillä pystyi testaamaan liikeratojen riittävyyttä


Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti