perjantai 23. tammikuuta 2009

Lasikuituosat

Auton lasikuituosat hankittiin Markku Vehviläisen kautta. Settiin kuuluu etu- ja takalokasuojat, keulakappale ja pulpetti/kojelauta. Lasikuitusarjan hinta on sen verran kohtuulinen, että omien osien valmistus ei ole järkevää. Varsinkaan, kun ei ole mitään aikaisempaa kokemusta lasikuidun kanssa leikkimisellä. Keulaa on saatavilla kahta eri korkeutta. Yamahan kone mahtuu melko hyvin konepellin alle vaikka keula ja pulpetti ovat minimikorkuisia. Autonmoottorisissa Locosteissa saatetaan käyttää korkeampia osia.


Keulapala ja pulpetti olivat aika pahasti kuopalla. Pulpettia tuettiin sisäpuolelta vanerilla. Lasikuitukitillä ja hiontamaalilla tehtiin viimeinen tasoitus. Pulpetin sisälle rakennettiin metallirunko, jolla pulpetti kiinnitettiin runkoon. Pulpetin saa irti avaamalla kaksi M6 pulttia.
Keulaan meni myös paljon kittiä ja siltikään se ei ole täydellinen. Keula on kiinni rungossa neljällä Dzus-kiinnittimellä, lisäksi konepelti pitää keulapalan takaosaa kiinni. Keula on melko ahdas, joten jäähdyttäjän valintaan kannattaa paneutua.
Lokasuojiin ei tehty mitään suurempia muutoksia. Takalokari lovettiin takalinkkien korvakkeiden kohdalta. Myös iskunvaimentimen yläkorvakkeen kohdalle kannattaa tehdä aukko, jotta iskarin saa irti ilman lokarin poistoa. Lokarin on pultattu suoraan kylkipeltien läpi. Takalokarin etuosa kannattaa suojata kiveniskujen varalta. Lokarit hakkautuvat ruman näköiseksi hyvin nopeasti.



Etulokarit vaikuttivat ahtailta 205 leveille renkaille. Rengas mahtuu pyörimään kunhan etäisyyttä lokariin on riittävästi. Lokarit on kiinnitetty kahdella 12mm putkella olka-akseliin. Olka-akselin puolella raudat on kiinni kolmella M8 pultilla. Vakio Taunuksessa kyseisissä reijissä on kiinni jarrukilvet.

Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti