torstai 22. tammikuuta 2009

Tukivarret


Tukivarsissa käytetty putki on 20x2 mm saumaton kylmävedetty tarkkuusteräsputki. Edullisemallakin materiaalilla voi tukivarret toteuttaa, mutta kyseistä materiaalia tulee päivätyössä käytettyä muutenkin.
Nivelinä on käytössä polyuretaani puslat sekä edessä, että takana. Samantapaiset puslat on myös iskunvaimentimissa. Locostissa saa myös käyttää uniball niveliä tukivarsissa. Iskunvamentimissa uniball on kielletty. Tukivarsien uniballit antavat 3% painonlisän.
Tukivarsien pituutta muuttamalla voidaan auton etupään leveys säätää kohdilleen. Auton maksimi leveys on 1660 mm.
Ylätukivarren pallonivelen paikkaa muttamalla voidaan säätää auton oletus caster. Meillä käytössä on 22mm offset ylätukivarressa.


Ylätukivarressa on portaattoman camber-kulman säädon mahdollistava holkki. Casteria voi säätää muutamaan ei vaihtoehtoon säätöprikoilla. Auton takapäässä ei ole mitään mahdollisuutta säätä camber/caster kulmia, taka-akselityypin takia. Erillisjousitettu/dedion takapää on kielletty Locost kilpa-autoissa.
Ylätukivarren pallonivel on Ford Transitin nivel ja alapallo on Austin Maxista.



Kaikki tukivarret hitsattiin hitsausjigissä. Samoja tukivarsia voi käyttää auton molemilla puolilla. Hyvä ominaisuus, kun ei tarvitse tehdä erillisiä varaosia molemmille puolille.

Posted by Picasa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti